Sesja kdVera :P

Status
Zamknięty.

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Sesja oparta na storytellingu, mechanikę planuję zrobić minimalną i prostą - tak by tylko wystąpił raz na jakiś czas rzut przy walce, testach na niektóre znaczące akcje itd. Postaram się utrudniać (jak kto woli, urozmaicać) życie postaci graczy więc czasem owe rzuty mi się mogą przydać, od Was jednak wymagane chyba nie będą. Aha, zastanawiam się też, czy np system walki wręcz nie wziąć z Wojownika Autostrad (taka paragrafówka, DOWNLOAD Freeway warrior). Ale technikę zawsze można będzie uprościć.
Teraz do rzeczy. Ma się akcja toczyć w świecie przyszłości,nie tak dalekiej. Jest to wypadkowa Fallouta (jestem pod wrażeniem klimatu trójki) oraz tego co sam wymyśliłem tutaj Rok 2084. Ogólnie niewiele jeszcze wynika z tej mojej niedorobionej powieści ale taka sceneria - w roku 2012 :))) mamy oczywiście katastrofę. Huragany, meteoryty, potopy, w niektórych częściach ziemi powstają pustynie, cały świat zmienia układ itd. Jakby tego było mało, parę lat po katastrofie zaczynają odżywać działania rządów największych lub po prostu cwanych mocarstw. Mamy więc nieliczne wojska na świecie zdolne zajmować duże terytoria (tylko po co?). Natykają się one (wojska, rządy, etc.) na nieznane surowce/substancje (powiedzmy, że spadły z kosmosu jak to zazwyczaj). Zaczynają się walki i - o ironio - rządy używają swoich zachowanych resztek potencjału nuklearnego, redukując jeszcze bardziej liczbę ludzi na świecie. (i są to lata '30-40 XXI wieku).
Wreszcie w omawianym roku 2084 sytuacja jest taka:
ludzie trochę się znowu porozradzali, potworzyły się nowe struktury. Teraz w miejscach dużego zagęszczenia ludzi działają agencje ''ochrony'', czyli po prostu jakby firmy zajmujące się utrzymywaniem porządku. Agencje walczą o kontrolę nad ludnością albowiem zaczęły upodabniać się do państw - a więcej ''obywateli'' czyli ludzi pod ochroną oznacza więcej siły roboczej, wojskowej itd. Albowiem jak łatwo się domyślić stara forma pieniądza zanikła tymczasowo (tzn,jest znana gdzieniegdzie, czasem stosuje się produkty zastępujące pieniądz) więc ludzie oddają się w niewolę organizacjom za możliwość życia w strefie chronionej i wyposażonej w infrastrukturę. Agencji mamy kilka, z tego jedna jest większa niż dwie pozostałe łącznie a reszta to takie pomniejsze - regionalne.
Dalej, w różnych miejscach rozsiane są wspólnoty ludzi (gangi, rody, plemiona itd) pół zdziczałych, czy też normalnych ale żyjących na wolności - są to Luźni.

Jakby tego było mało, na ziemię przybywają z przestrzeni kosmicznej... ludzie :) Jest to ludzka kolonia założona w tajemnicy lata przed Katastrofą na innej planecie - dajmy na to, że pod powierzchnią Marsa. Przybyli tu oni by zorientować się w sytuacji (mówimy o zwiadzie), zebrać informacje i wrócić do kolonii. Jednak dosyć szybko napotykają ich problemy.
Istnieją też ludzie, którzy przez kontakt z przybyłą na Ziemię przypadkiem nieznaną substancją częściowo zmienili (oczywiście przypadkowo) swoje cechy genetyczne. Do tego dochodzą jeszcze dorównujące już ludziom w wiekszości przypadków cyborgi, opracowane przez kolonie marsjańskie w oparciu o technologię poznaną wraz z pobliskim przelotem planety Nibiru. (Które to technologie Ziemianie mniej i bardziej udanie kopiują). Przechodzę do bohaterów.
Oczywiście spotykać będą rożne dziwne stworzenia, które wymyślę.

Imię/pseudo
(nazwiska zna tylko niewielu, imiona często były wymyślane)
Wiek (cyborgi są na ogół maksymalnie kilkunastoletnie i występują w 4 generacjach. Ludzie zmutowani mogą żyć krócej niż inni ale i szybciej dorastać. Ludzie z Marsa dzięki swym osiągnięciom mogą żyć dłużej)
Płeć (cyborgi mają wstawiane zazwyczaj cechy jednej z płci)
"Rasa" (Ziemianie, Cyborgi, Marsjanie, Zmutowani Ziemianie)
Klasa (poniżej)
Profesja (poniżej)
Historia postaci
Ekwipunek (czyli strój plus do wyboru: 1 broń określona klasą, plus 2 przedmioty z wymienionych lub ewentualnie wymyślone ale pasujące i nie ''zbyt dobre''. Wśród tych 2 przedmiotów mamy też broń do walki wręcz jeśli używamy. Potem dostanie się więcej niż 2).
Wygląd (cyborg nie musi być podobny do człowieka, może np. jeździć na kółkach itd, tak samo mutanty mogą mieć pewne ''odchyły'')
Charakter (dobrze byłoby zrobić znamienite charaktery bym mógł zręcznie wykorzystać to w grze)

Siła
Zręczność
Wytrzymałość
Inteligencja
Charyzma

(o tym ile warto dać punktów będzie u dołu. Do rozdania 40)

Klasy:

Ludzie
Żołnierz (profesje: szturmowiec, zwiadowca, snajper, saper)
Luźny (profesje: zwiadowca, złodziej, bard, stalker)
Dzikus (profesje: brutal, szaman, zabójca, łowca)
Zmutowany (profesje: brutal, psychik, stalker, złodziej)


Cyborg (profesje: szturmowiec, zwiadowca, saper, stalker, lekarz, inżynier)

Wskazówki: Jak więc widać rasa nie musi przesądzać jednoznacznie. Brutal odpowiada tutaj typowemu barbarzyńcy i różni się od szturmowca, np. preferuje walkę wręcz niż na odległość). Saper to głównie materiały wybuchowe, ich obsługa ale też budowanie np. schronienia itd. Bard - stawia na charyzmę, rozmowę itd, może też oczywiście walczyć. Stalker to ktoś kto zajmuje się szukaniem za pieniadze i nie tylko różnych, pogubionych rzeczy czy też ich wydobyciem ze stref zagrożonych. Szaman w nieznany sposób potrafi używać odkrytej przez przypadkowych ludzi energii pochodzącej z substancji przybyłej z kosmosu. Może mieć on pseudo-magiczne moce, ale to właściwie manipulacja energią. Psychik (mutant) to ktoś o nadrozwiniętej prawej półkuli, czasem przejawia się to w telekinezie, czasem w narzucaniu innym swej mocy itd. marsjanin i cyborg tyle, że mogą czasem stosować zaawansowaną technikę. Cyborg ma własne źródło energii. Plus, Marsjanie poczynili odkrycia w kosmosie itd z ktorych może kiedyś skorzystają.
To chyba tyle. zaznaczam, że na początku żadna postać nie będzie wymiatała w swojej klasie/profesji. Np. telekineza działa na małe przedmioty i początkowo musi opierać się na pomocy innych w walce itd.
No i wiadomo, ktoś do walki wręcz potrzebuje siły, na odległość - zręczności, do sztuczek z psychiką i używania energii - inteligencji.

Po pierwszym zabiciu postać będzie mogła dostać jedną umiejętność, inne się potem doda :).
Przedmioty używane pochodzą w większości sprzed Katastrofy i z wczesnego okresu po niej. Będą znajdowane i do wyboru dawane przeze mnie :p

Ekwipunek: Żołnierz (może mieć hełm do stroju) - Karabin/pistolet/pistolet maszynowy/shotgun/snajperka (tylko dla snajpera)
Luźny (strój zręczny ale hełm może być) - obrzyn/PM-samoróbka/kusza/pistolet
Dzikus - łuk/kusza/proca/laska szamana (szaman, broń tak jakby energatyczna)
Mutant - Kusza/karabin maszynowy (brutal)/PM/shotgun

Marsjanin - pistolet energetyczny/pistolet maszynowy/Neo-kusza(taka energetyczna)/PM/karabin

Cyborg - (nosi część przedmiotów wewnątrz klatki piersiowej, jeśli jego postać pozwala, może nosić jak czlowiek)PM/karabin/pistolet i karabin energetyczny - mogą być wbudowane w rekę.

Przedmioty do wyboru: (katalog otwarty) nóż, siekiera, maczeta, lina, łańcuch, lornetka, latarka, kilof, szpadel, gazrurka, maczuga, zapas leków, oczyszczacz wody, zapalniczka, zapałki, hubka i krzesiwo, kilka konserw (jako jedna rzecz), mała grudka złota, 2 fiolki z fioletowa ciecza, plecak, implant (dla ludzi, rozwija zdolnosci, wymaga wszczepienia przez lekarza). No nie wiem, resztę sobie wymyslcie :p

Jak widać, Marsjanin może używać tego co ludzie ale zakładamy, że jest on jednostką raczej pomocniczą. Cyborg jest wielofunkcyjny. Ogólnie, wszyscy są ludźmi więc AŻ tak się nie różnią.

Ustalmy też czy gramy w konkretne dni (zapewne weekend) czy tak dowolnie, kiedy kto wpadnie. Ja mogę prawie co dzień dać jeden lub więcej wpisów więc najlepiej określcie swoje możliwości. to chyba tyle. Wszystko powyższe jest do zmiany i naciągnięcia.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
27
Miasto
Tarnobrzeg
Chętnie zagram ;)

Imię/pseudo: Liroy
Wiek:22
Płeć:Male
"Rasa":Ziemianin
Klasa:Żołnierz
Profesja:Szturmowiec
Historia postaci:Liroy wychował się na ulicy, bez rodziców. To nauczyło go przetrwania i stał się bardziej odporny na komentarze innych.Gdy Liroy dorósł poszedł do wojska ponieważ chciał bronić naszą planetę. Wszyscy chwalili go za determinację i za niepoddawanie się. Szybko robił postępy aż w końcu przeniesiono go do rangi: B.
Ekwipunek :Strój wojskowy, Karabin, Zapalniczka, nóż
Wygląd: Wysoki, z niewielkim zarostem na twarzy i silnymi ramionami. Blondyn o krótkich włosach i niebieskich oczach. Na jednej ręce widnieje mała blizna. Umięśniony.
Charakter: Optymista, pozytywnie nastawiony do ludzi. Mógłby się poświęcić dla tych ludzi których nie zna. Potrafi walczyć. Czasami gdy ktoś go wykiwa lub zdenerwuje wpada w szał przy czym niszczy wszystko co stanie mu na drodze.

Siła:11
Zręczność:9
Wytrzymałość:7
Inteligencja:4
Charyzma:9


Mam nadzieje, że dobrze napisałem kartę postaci ;P
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
spoko,zobaczymy czy wiecej sie zglosi Was ;)
 

artemis00

I feed on AnimeFilia
Dołączył
5 Lipiec 2007
Posty
1 655
Punkty reakcji
26
Wiek
30
Miasto
mwo
Imię/pseudo: Torque

Wiek:15

Płeć:Męska

Rasa:Zmutowany Ziemianin

Klasa:Zmutowany

Profesja:Stalker

Historia postaci:Wychowany na Marsie przez bogatą rodzinę,przez ojca żołnierza,który chciał,aby Torque poszedł w jego ślady.Torque zaciągnął się do armii mając 12 lat,potem został wysłany na ziemię jako zwiadowca....i się zmutował.
Wyrósł mu ogon.

Wygląd:Średnio-wysoki brunet,oczy przed mutacją piwne,po mutacji jedno czerwone,drugie zielone.Umięśniony,ale nie do przesady.

Charakter:Lekko nerwowy,ale zwykle aż zbyt spokojny.Nie boi się trudnych sytuacji.Przyjacielski,niezbyt miły.W walce nigdy nie wydziera się jak inni,walczy spokojnie i z gracją.

Siła:15
Zręczność:5
Wytrzymałość:13
Inteligencja:4
Charyzma:3

Ekwipunek:luźne ciuchy,karabin

PS:Skasuj marsjanina,przecież są tylko ludzie....tylko że z różnych planet.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
oke, zobaczymy. ale jest różnica, bo chodziło mi, że ludzie z Marsa są tacy bardziej wyizolowani, np. nie musieli nigdy prowadzić wojny itd, mają za to rozwiniętą technikę i takie tam.

Aha i Torque raczej nie może mieć 3 PMów - bo raz, że zaznaczyłem, jedna broń na początku. No i dwa, że po co mu one właściwie? ;)
 

artemis00

I feed on AnimeFilia
Dołączył
5 Lipiec 2007
Posty
1 655
Punkty reakcji
26
Wiek
30
Miasto
mwo
2 w ręce i jeden na zapas:D
Z tym wojownikiem autostrady to średni pomysł.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Sam system walki wręcz? tzn,dla uproszczenia mozna z niego i w ogole z jakiegos zlozonego systemu zrezygnowac :D moge po prostu kostka dla was rzucac :p Ale w tej grze/ksiazce jest klimat za:cenzura:isty, gosc jezdzi na motocyklu, odbija laske z gangu mutantow etc ;) Zreszta, jesli sie nazbiera ludzi pomysle jaki quest dla Was zrobie... Jak bedzie jeszcze 1 albo 2 bede to ruszal powoli, hm?
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
w byciu MG nie, jako gracz zdarzało mi się kilkakrotnie Wampira i z dwa razy D&D. Jednak jako, że ma to być przez forum etc uważam, że trzeba znacząco ograniczyć mechanikę i jak to było zresztą zaznaczone na początku, skoncentrować się na opowiadaniu bo na pewno nie widzi mi się prowadzenie np. kart z wagą ekwipunku, robienie rzutów na każdy większy podskok itd - w końcu nie jesteśmy na żywo. Dlatego najchętniej rzuty ograniczyłbym do walki i poważniejszych (czyli naprawdę wpływających na fabułę) prób, stosując jak najprostsze do nich zasady - bo nie chce mi się jak to przy takim D&D zerkać do podręcznika by ocenić jakiś tam nowy element. Dlatego zostaję przy moim zdaniu, żeby rozgrywkę prowadzić jak najprościej i co za tym idzie - najefektowniej.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Ja może się będę na to pisać. Jako, że mam egzaminy, nie mogę sobie pozwolić na właściwe rpg. Ale taki mniej zobowiązujący storytelling - czemu nie. Trzeba w końcu rozruszać trochę ten dział.
Sam system walki wręcz? tzn,dla uproszczenia mozna z niego i w ogole z jakiegos zlozonego systemu zrezygnowac :D moge po prostu kostka dla was rzucac :p Ale w tej grze/ksiazce jest klimat za:cenzura:isty, gosc jezdzi na motocyklu, odbija laske z gangu mutantow etc ;) Zreszta, jesli sie nazbiera ludzi pomysle jaki quest dla Was zrobie... Jak bedzie jeszcze 1 albo 2 bede to ruszal powoli, hm?
Książka była krótko mówiąc w pytę. Grałem parę razy w trójkę dawno temu. Sugestywny styl sprawia, że naprawdę można się wczuć. Do systemu też przyczepić się nie mogę, więc jestem za.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
no właśnie, sesję też mam ale np. raz na tydzień trochę posiedzieć przy tym by mi nie zaszkodziło. Podsunąłem to dlatego, że mi te wszystkie elfy i miecze, którymi się parałem do tej pory - znudziły się szybko. Tak więc czekamy na ewentualne zgłoszenia/sugestie - a Caleb, jeśli się dopisujesz to wstaw postać, byłoby już z czego składać fabułę.

No i kobiety żadnej nie ma...
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
4 byloby spoko, tzn we 3 też można wszystko ustawić (we 2 to już słabo) ale zawsze to ciekawiej we 4. powiedzmy ze około środy spróbujemy podsumować akcję.

chyba, że wyrazicie chęć zaczęcia na 3 :p Tak swoją drogą, możecie pisać kiedy pasowałby wam ewentualnie czas na granie, znaczy jaki dzień o jakiej mniej więcej porze?
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Ja tak długo jak jestem w akademiku, pasuje mi prawie każdy dzień, sobota szczególnie. Więc zobaczymy ;)
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
hmmm, myślę, że przyszły tydzień, jeśli wszyscy się zgodzą. Po niedzieli będę miał już w głowie questa więc coś tam można poopowiadać. System walki sprawdzałem i uda się dobrze zaadaptować ten z Freeway Warrior - jeszcze tylko myślę czy wchodzić w coś w stylu awansu, poziomów itd, czy ograniczyć się tylko do opisywania akcji.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
no tak,ale chodzilo mi raczej: z czym to mialoby sie wiazac,biorac pod uwage ze nie prowadzimy zaawansowanych kart, statystyk itd.. zapewne z modyfikatorami do podstawowych cech i ew. umiejetnosciami
 
Status
Zamknięty.
Do góry