Jawa 50 Mustang

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Jeździ ktoś tym jeszcze w Polsce? Bo to trochę trudno dostępny u nas sprzęt.

Mi się ostatnio udało nabyć w dobrym stanie. Ale i tak trzeba zrobić remont bo to rocznik '77 i wszystko lada moment zacznie szwankować.
Do tego planuję zrobić kierunkowskazy i światło-stop (wszystko bez akumulatora, z cewki powinno dać radę), no i jeszcze kompletne malowanie.

Jeśli ktoś z was ma takie Jawasaki to niech się wypowie jak się jeździ, jakie przeróbki zastosował, itd.
Ewentualnie może być Ogar 200 (bo to prawie to samo)

Chętnie posłucham
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
77'?hehe,ja mam jawkę <tylko że skuter z 73' w idealnym stanie.Mam tez mustanga w nieco gorszym.
to były moje pierwsze motorki i uważam że są świetne ,bo mimo wysokiej awaryjnosci jawka po kilku drobnych zabiegach jechała bez problemu 70km/h...oczywiscie z 40kliowym dzieciakiem,teraz nie wiem czy 50 by poszła :D
Ale i tak przy mojej jawce chowały się ogarki,a nawet słabsze wski i simsony "trójki".
Wadą motorka jest bardzo szybkie nagrzewanie się :/

wystarczy ograniczyć pojemnosc przestrzeni korbowej i polerować gaźnik i dolot a moc będzie z tobą :)
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
No tak Jawka to potęga jak na te lata i pojemność. Kumpel ma ogarka 205 i mogę go wyprzedzić bez większych problemów. Na razie większych awarii nie miałem oprócz tylnego hamulca.

Teraz poleruję od środka rozwiercony krucieć, wtedy jawka będzie miała większego 'kopa' :p No a później zlikwiduję progi między cylindrem i karterami i poprawię kanały płuczące.


Ale z tym grzaniem się masz rację. Po małej jeździe silnik jest bardzo ciepły. Ale co zrobić.
Mimo to nie żałuję zakupu. Jest to mój pierwszy motorek i jestem z niego bardzo zadowolony.
A za kilka lat może kupię sobie jakąś WSkę albo MZtkę ETZ 150. :D
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
Aby poprawić 'kopa' najprościej jest splanować głowicę.Ale wał poleci w 2 sezony.
A za kilka lat może kupię sobie jakąś WSkę albo MZtkę ETZ 150. biggrin.gif
Miałem też te motorki,ale z żadnego nie byłem zadowolony.Jednynie polecam wsk 175ccm,bo 125 to muł,a ETZ 150 jest awaryjna a ceny części są kosmiczne.
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
No planowanie też można zrobić... A z tym wałem to nie wiemdziałem, że się spieprzyć może w Jawce. Kumplowi w Ogarku 205 skrzywił się wał od rasowania i kupił wzmacniany sportowy, zobaczymy jak się będzie sprawował.

A co do MZ 150 to mój kuzyn ją miał i twierdził że jest właściwie niezawodna - przynajmniej jemu nie sprawiała kłopotów. Wiem, że ma rację ma sam ją widziałem. Zresztą on ma juz duże doświadczenie z motorami, bo miał już ich sporo. No i nie ukrywam, że MZ 150 mi się bardzo podoba.
A WSK 125 może i jest mułem ale nie jest chyba taka zła. Ale nie zmienia to faktu,że 175 jest dużo lepsza i mocniejsza, chyba za sprawą tego, że silnik 175 jest radziecki, a 125 polski.

Btw.
Ostatnio grzebałem w gaźniku i jak go poskładałem, to po odpaleniu silnik pochodzi normalnie 2 sekundy i potem od razu wchodzi na wysokie obroty. Sprawdziłem iglicę w przepustnicy (mogła wyskoczyć) i okazało się że to nie to. No i co mi teraz tylko do głowy przychodzi to pływak (gdy kupiłem jawke był jakiś powgniatany od góry, ale szczelny). Może się gdzieś blokuje i nie domyka zaworka od benzyny. Sam nie wiem. Dzisiaj kupiłem nowe dysze i pływak to zobaczymy czy to pomoże. :)
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
pobaw się śrubą od powietrza-wkreć do końca i odkreć ok 2 razy
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Kurde próbowałem z nowymi dyszami i z pływakiem odpalać i cały czas wchodzi na cholerne obroty i wyje jak głupia. Sprawdziłem przepustnice - domknięta na maxa (został tylko mały odstęp, taki jaki powinien być), sprawdzałem dysze - w starej serisówce znalazłem, że dyszami nie można kręcic. Jedynie można tą śrubką od przepustnicy. Nie wiem już co robić. Aha jeszcze dodam, że silnik rzyga paliwem - z wydechu lecą kropelki, syf i pełno dymu. Wiem, że tak być nie powinno ale nie wiem jak zmniejszyć poziom paliwa. Jeszcze spróbuje odgiąć blaszke zamykającą zaworek w komorze pływaka, bo widziałem, że paliwo się przelewa - może to jest powodem...
 

Szymonix

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2007
Posty
472
Punkty reakcji
5
Wiek
34
Miasto
terrarium
Kręcene śrubą od powietrza nic tu nie da, zmienisz kompresje i tyle bedzie wszystkiego. Możesz podszlifować ją troszkę jak się nie boisz widoku silnika z wystającymi szpilkami xD xD dbaj o aparat biegowy, bo to jest straszny strucel w tych sprzętach. Zrób lepiej sobie układ na 6v bo z tą prądnica może być nieciekawie, cewki popalisz. Jakby co to ja mam ze 2 worki części do jawkowskiego silnika. Pisz jakbyś coś chciał.

Co do tego problemu. Ustaw dysze, powietrze. Odpal ją i kręć śrubami od gaźnika, zmniejszysz obroty i powinno być ok, a jeśli to nie to to pisz dalej co sie dzieje.
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Dzięki za rady. W starej serisówce czytałem, ze dyszami się w ogóle nie kręci, niby powinny być wkręcone do oporu.
Z resztą sam już próbowałem ustawić obroty, kręcąc dyszami. Po odpaleniu nawet zaczął ładnie chodzić, ale to ładne chodzenie trwało ok. 10 sekund i znowu wchodził na wysokie obroty i wył jak głupi no i komora pływaka przelewała się. Ale najlepsze jest to, że w pewnym momencie spojrzałem na gaźnik i ku mojemu zdziwieniu dysza od wolnych obrotów KRĘCIŁA SIĘ SAMA przez drgania silnika :p Nie wiem czy gwint jest okaleczony, czy może to co jest w serwisówce to prawda i dysze po prostu nie są tak skonstruowane żeby nimi regulować.

Akurat znalazłem na stronce to samo co było napisane w starej serwisówce: Dysze w gaźniku muszą być dokręcone do oporu i nic nimi się nie reguluje (można zmieniając przepustowość dysz).
Tutaj jest adres:
Kod:
http://www.extreme50.yoyo.pl/223g.htm
Ogólnie jeszcze będę w niej grzebał i próbował, bo w końcu trzeba te obroty ustawić :)


BTW jeśli chodzi o akumulator to nie chce za bardzo się w to bawić. Wiem, że można zrobić aby iskra była mocniejsza i dodać światła z przerywaczem. Ale znalazłem na jednym forum sposób, żeby zrobić światła bez aku.
Tutaj jest filmik pokazowy
Kod:
http://pl.youtube.com/watch?v=Sxd_OROXjvE

PS. Aha sorry, że pytam ale co to jest ta śruba od powietrza. Czy to chodzi o śrubę od regulacji przepustnicy(ta ze sprężynką)?
 

Szymonix

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2007
Posty
472
Punkty reakcji
5
Wiek
34
Miasto
terrarium
hehehe kup lepiej nowy gaźnik... jak chcesz to Ci poszukam jakiegoś, może mam. Śruba od powietrza o ile pamiętam w jawkowskim gaźniku jest lekko schowana w samym gaźniku z boku ale nie daje sobie ręki odciąć. Teraz inaczej Ci poradzę, weź linkę od gazu wykręć z gaźnika i wyciągnij przepustnice, może po prostu się zawiesiła u góry i stąd to wycie, zobacz czy tam wszystko gra, jeśli nie poskutkuje to będziemy radzić dalej.
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Nie to nie przepustnica. Sprawdzałem i chodzi, co prawda do samego końca się nie zamyka (tak jak powinno być) ale to wina linki od gazu.
A tą śrubę od powietrza szukałem w gaźniku i nic tam nie ma... :)
 

Szymonix

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2007
Posty
472
Punkty reakcji
5
Wiek
34
Miasto
terrarium
Nie to nie przepustnica. Sprawdzałem i chodzi, co prawda do samego końca się nie zamyka (tak jak powinno być) ale to wina linki od gazu.
A tą śrubę od powietrza szukałem w gaźniku i nic tam nie ma... :)
Okej przypomniałem teraz sobie po fotkach gdzie ta śruba, pomylił mi się gaźnik z rometowskim. Śruba od powietrza to ta ze sprężynką środkowa.
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
Zrób lepiej sobie układ na 6v
a co teraz ma 12V ? :D

jak można nie znaleźć śruby od powietrza?dysze są ze stopu <takie niby miedziane>,a ona jest stalowa na sprzężynie.tak jak pisałem wkręć ją do końca<na chama..>,a potem odkręć ok 1,5-2 obroty,powinno pomóc.
 

Szymonix

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2007
Posty
472
Punkty reakcji
5
Wiek
34
Miasto
terrarium
Chodziło o to, że niech sobie zrobi lepiej układ niż ma ciągnąć prąd z prądnicy, ta cyferka nie miała tam żadnego znaczenia.
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
czyli jaką ma założyć prądnicę?i po co?ja zajeżdziłem 2 jawki i akurat z elektryka problemy były najmniejsze,jak jeździ to nie trzeba nic zminiać ;)
 

RastaZMiasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Luty 2008
Posty
20
Punkty reakcji
0
Wiek
32
jak można nie znaleźć śruby od powietrza?dysze są ze stopu <takie niby miedziane>,a ona jest stalowa na sprzężynie.tak jak pisałem wkręć ją do końca<na chama..>,a potem odkręć ok 1,5-2 obroty,powinno pomóc.

Przecież ja wiedziałem o co chodziło, tylko SzYmoniX źle powiedział. Pomylił się i tyle.

I Ty nie musisz mi tłumaczyć do czego służą te 3 śrubki i jak wyglądają, bo sam już je wykręcałem, regulowałem, itp.
Poza tym już wcześniej pisałem o dyszach :)
tak jak pisałem wkręć ją do końca<na chama..>,a potem odkręć ok 1,5-2 obroty,powinno pomóc
To co radzisz nie pomaga. Nawet gdy śruba od powietrza jest prawie całkowicie wykręcona i przepustnica jest maksymalnie domknięta (już się mocniej domknąć nie da), motor i tak warjuje z obrotami. Ostatnie co mi do głowy przychodzi, to odgiąć blaszkę przy pływaku (tą która zamyka zaworek). Będę tak długo odginał tą blaszkę aż poziom paliwa w doku od iglicy będzie odpowiedni. Może to pomoże...
Ewentualnie co mogę ostatecznie zrobić, to będzie kupno nowego gaźnika. To już powinno rozwiązać problem

pozdr.
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
40
Miasto
Polska "b"
gdybys miał zbyt wysoki poziom paliwa to prędzej zalałoby swiecę niz wszedłby na obroty,ale pokombinuj i z tym
 

krzysiek9460

Nowicjusz
Dołączył
17 Marzec 2012
Posty
1
Punkty reakcji
0
Ja mam taka jawke,wlasnie ją remontuje, malowanie i te sprawy ,rozkrecilem ja w czesci i czyszcze reguluje silnik.Mam pytanie czy wie ktos ile moglbym dostac za taka jawe do tego dodaje jeszcze pare czesci,mam papiery
 
Do góry