Lista mailingowa

abricot

Hate hippies.
Dołączył
5 Lipiec 2009
Posty
789
Punkty reakcji
23
Wiek
35
Miasto
m3
Zastanawiam się czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tworzeniu list mailingowych (oczywiście takich zgodnych z prawem). Jakie macie sposoby, doświadczenia, może jakieś ciekawe historie. Będę wdzięczna za każdą odpowiedź.
 

inspiracje

Nowicjusz
Dołączył
7 Wrzesień 2012
Posty
17
Punkty reakcji
0
Podstawy
-tworzysz landing page z formularzem zapisu na listę mailingowa: mail+imię
-w zamian za zapis na listę oferujesz coś za darmo (np. 50 stronicowego ebooka, który rozwiązuje problem potencjalnego klienta)

Sposoby ściągnięcia ludzi na landing page (tylko najskuteczniejsze)
-wykupienie mailingu na portalu branżowym (mocno stargetowanym)
-wykupienie stargetownej reklamy na Facebooku
-współpraca z blogerami z danej niszy (np poprzez wpis sponsorowany, propozycję wysłania mailingu z ich listy)

reklama kontekstowa działa raczej średnio

potem, po zebraniu listy tworzysz 3 mailingi z darmową wiedzą bonusami itp. a czwarty mail do mail sprzedażowy
 

antracyt

Nowicjusz
Dołączył
19 Maj 2013
Posty
51
Punkty reakcji
0
Myślę, że każdy, kto upublicznia w internecie swój adres e - mail niejako zgadza się na otrzymywanie takich wiadomości, oczywiście w zakresie rozsądku.
 

lotto2012

Nowicjusz
Dołączył
24 Styczeń 2010
Posty
89
Punkty reakcji
0
antracyt napisał:
Myślę, że każdy, kto upublicznia w internecie swój adres e - mail niejako zgadza się na otrzymywanie takich wiadomości, oczywiście w zakresie rozsądku.
Niestety jest inaczej

Zbierając adresy e-mailowe,
powinniśmy zadbać o to,
aby działo się to w modelu double opt-in.
Działa to w ten sposób, że osoba, która zapisuje się do newslettera
na naszej stronie www,
powinna dodatkowo potwierdzić ten fakt poprzez kliknięcie w link w mailu potwierdzającym.
Dzięki temu będziemy mieć pewność,
że podany adres mailowy faktycznie należy do tej osoby.
Dodatkowo, w mailu potwierdzającym
powinniśmy umieścić formułę zgody na przetwarzanie przez nas
danych osobowych tejże osoby
oraz zgodę na przekazywanie informacji handlowych drogą elektroniczną.
Zbiór posiadanych danych osobowych powinniśmy zarejestrować w GIODO
(Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).


:023:
 

Damian43

Nowicjusz
Dołączył
16 Wrzesień 2013
Posty
3
Punkty reakcji
0
Wiek
41
Miasto
Warszawa
ja mam, tylko koszt wysylki z serwerów zewnętrznych plus zysk z konwersji pozostaje na minusie, niesty :/
 

pomagamwebiznesie

Nowicjusz
Dołączył
28 Październik 2013
Posty
5
Punkty reakcji
1
inspiracje napisał:
wykupienie mailingu na portalu branżowym (mocno stargetowanym)
Nie opłaca się kupować milingów na dużych ogólnopolskich portalach, bo jest strasznie słąby odzew. Portal branożowy jest o wiele łatwiejszy i tańszy.


szymonomyzs napisał:
A w jakim celu chcesz stworzyć listę mailingową?
To jest podstawa każdego małego ebiznesu. ja generuje z tego ponad 80% dochodów jeśi nie więcej.
antracyt napisał:
Myślę, że każdy, kto upublicznia w internecie swój adres e - mail niejako zgadza się na otrzymywanie takich wiadomości, oczywiście w zakresie rozsądku.
No niestety, prawo polskie się z Tobą nie zgadza w tym względzie.
Damian43 napisał:
ja mam, tylko koszt wysylki z serwerów zewnętrznych plus zysk z konwersji pozostaje na minusie, niesty
A z jakiego systemu korzystasz?

Trzeba także pamiętac, aby nie pisac szbyt długich ofert na landing pagu. Wtedy ustawiamy się w "słabszej", proszącej, (a raczej bardziej potrzebującej pozycji) pozycji w stosunku do czytelnika. W końcu to tylko email. A potem jest trudniej sprzedać.
 
A

Ascalioth

Guest
A ja bym zrobił to troche inaczej.

Jeżeli budujesz listę pod sprzedaż, to znaczy że masz produkt.
Znajdz osoby działające w tej samej branży co Ty i napisz do nich czy są chętni wysłać email do swojej listy, email rekomendacyjny, że wypuściłeś jakiś darmowy poradnik (funkcjonalne rozwiązanie problemu - czyli takei które od razu może zadziałać - wtedy wzrasta zaufanie o 100%). Kierujesz ten ruch na swoją stronę przechwytującą, tylko wcześniej ustawiasz stronę żeby selekcjonowała partnerów czyli po prostu dodajesz reflinki, byś mógł wiedzieć od jakiego partnera zapisala się dana osoba.
Gdy się zapiszę, otrzymuje poradnik, rozwiązanie problemu - i już staje się potencjalnym klientem a nie tylko subskrybentem, bo zaufanie jej do Ciebie znacznie wzrosło, gdy Twój pordanik funkcjonalnie rozwiązał jego problem.

Jeżeli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć szanse na sprzedaż, to za 2 dni wysyłasz email do swoich pozyskanych subskrybentów, że właśnie udostepniłeś wideo (oczywiście jeszcze za darmo), gdzie pokazujesz jak rozwiązać kolejny problem - możesz mieć pewność że klikalność w link w tym email (link do tego wideo) będzie mega wysoka (już masz zaufanie i zaangażowanie). Oglądają film, rozwiązują problem i na końcu w wideo mówisz, żeby oczekiwali od Ciebie wiadomości, bo niedługo udostepnisz drugie wideo, gdzie rozwiązujesz znowu jakiś problem, ale to musi być już coś konkretnego (nie bój się dawać cennych informacji za darmo!) Takich wideo tworzysz 3-4 i w ostatnim wideo na koniec mówisz, że niedługo otwierasz zapisy na Twój zaawansowany kurs pt "jak nie płacić podatków przez 5 lat" (żart ;]) i że pod spodem jest formularz zapisu, jeżeli chcą otrzymać jako pierwsi informacje kiedy udostępnisz kurs, niech podadzą email.

W ten sposób na tej liście będziesz miał osoby tylko zainteresowane Twoich płatnym kursem. Mijają 2-3 dni i wysyłasz krótkiego emaila, że właśnie otworzyłeś zapisy na kurs i dajesz link do ofert - TO WSZYSTKO ;) !

To w takim dużym skrócie, ale uwierz, że działa mega skutecznie i konwersja jest naprawdę wysoka.
Ja ten model sprzedażowy stosuje praktycznie zawsze przy większej kampanii,bo to działa rewelacyjne

Takie porównanie - gdy wysyłałem email do listy od razu z linkiem do oferty to miałem ledwo 1-3-8% konwersji, co mnie dołowało niestety, a gdy zacząłem stosować ten modeł, to konwersja jest bardzo wysoka, niekiedy to nawet powyżej 50%, ale to dzięki segmentacji list, czyli gdy np od partnerów pozyskałem 4000 osób, to w końcowej fazie segmentacji tych mega zainteresowanych moim kursem zostało jakieś 860~ osób i miałem ponad 40% konwersji = efekt = ponad 18.000 zł + 50% z tego dla partnerów za rekomendacje, czyli na czysto mi wyszło niecałe 10.000.

Bez reklam, bez własnych mailingów, bez inwestycji w jakąkolwiek reklame - wszystko totalnie za free.

Kto chce z tego skorzystać ? :)
 

kama3

Nowicjusz
Dołączył
2 Marzec 2014
Posty
8
Punkty reakcji
0
Ja mam pytanie. Z jakich firm korzystacie w mailingu? Działacie w jednej niszy czy kilku?
 
Do góry